Donnerstag, 12. Mai 2011

Pivní filolog - Královská Zlatá Labuť


O víkendovém výletu za pivním poznáním jsem okoštoval nejdražší a nejsilnější pivo svého života – Královskou Zlatou Labuť (KZL) z Pivovarského dvoru Zvíkov. Neřekl bych, že by zároveň bylo i nejlepší, ale možná to bude jen tím, že já nejsem žádný fanoušek portského vína, a KZL opravdu jako portské chutná. Slogan v nápojovém lístku nelže, v kanonádě vjemů z tohoto černého speciálu je nejsilnější hutná příchuť portského. Nostalgicky jsem vzpomenul na dobu, kdy jsem na jeden večírek přinesl basu Primátora Double, který je skoro stejně silný jako KZL, a po dvou pivech byli všichni polomrtví. Možná proto se silák ve Zvíkovském podhradí podává jen v objemu 1dl.

Z další nabídky pivovaru mě zaujala zejména jemná kvasnicová jedenáctka Zvíkovský Rarášek a její protipól, třináctistupňová světlá Zlatá Labuť, jež chutná tak divoce, jako kdybyste pití piva prokládali vrchovatými lžícemi droždí (což se mi ovšem líbilo).

Filolog by se jistě poradil s heraldikem a zjistil by, že labuť ve znaku pivovaru i jeho lokace pochází z rodového erbu Švamberků, ovšem po prozkoumání kompletního sortimentu Pivovarského dvoru by jim to už asi bylo jedno.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen