Dienstag, 3. Mai 2011

Pivní filolog – Discount


Onehdy mé kroky vedly Karlovou ulicí, a jen co jsem se už už dostal na Malé náměstí, upoutal můj zrak krámek s nápisem DISCOUNT. Ještě víc jsem se ale podivil nad basami Braníku, které stály ve vchodu, a to za exkluzivní cenu. Láhev za 25 korun. Ano, Braník světlý za pětadvacet! Braňo za pět búrů! Vobyčejnskej Brandimor, kterýho bezďáci lemtaj na kdejakým rohu, za jedno celý ojro! Zaslechl jsem v mysli slova Františka Nedvěda „neváhej a vejdi“ a uvnitř jsem viděl Staropramen za padesát, Kozla taktéž za padesát, Bernarda dokonce za osmdesát korun. V jednom malém krámku jsem našel jiný, naprosto samostatný ekosystém, totálně suverénní cenovou soustavu, zcela nezávislou na realitě tam venku.

Filolog by jistě namítal, že slovo „discount“ si musel tamní obchodník nějak špatně přebrat a zlevňování se mu nějak vymklo z ruky. Nebo by nápis DISCOUNT měl naznačit, že ceny jsou tu jen pro zákazníky z distant countries, kteří zrovna vylezli z letadla a nestačili ještě pochytit povědomí o cenách v českých obchodech?

Obchodní sdělení: Tento měsíc seženete Velkopopovického Kozla v Tescu za 7,90 Kč. Oproti Karlově ulici ušetříte 84%.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen