Samstag, 5. Juni 2010

Beckett přede mnou, Beckett za mnou


Poslední páska od Samuela Becketta je vedle Minettiho hra, kterou jsem celé dlouhé roky toužil vidět nejvíc. Tak dlouho jsem litoval, že jsem ji propásl v Kolowratu, tak dlouho jsem si ji poslouchal doma nahranou v rozhlase Milošem Nedbalem a přál si, aby to zase někde nastudovali... až s tím naprosto nečekaně přišel Fringe Festival. Vydal jsem se na to do Rubínu hned ten den, co jsem se to dočetl, v publiku nás bylo kolem patnácti, samí cizinci a pak já.

Jedinou roli hrál irský herec Vincent Fegan, celé to bylo pojaté civilněji než v původním textu, přesto neproběhly žádné výrazné škrty a dojem to udělalo maximální. Ona ta hra je napsaná tak, že když je dobrý herec, tak to prostě dojem udělat musí, ale i s vědomím toho musím přiznat, že mě to dostalo. A teď ještě za pár týdnů ten Godot v Národním...

PS: Podobně jako Film a Doba na poslední stránce otiskuje anglické shrnutí všech článků v daném čísle, možná i můj příspěvek o festivalu anglického divadla by si zasloužil a summary in English: It was terrific, I had a ball! :-)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen