Newton
College, vysoká škola managementu a psychologie, přišla s ohromujícím reklamním
sloganem: “Byl Steve Jobs šťastný?” Vidět ho, spolu s podobnými kryptickými
sděleními od Newton College, můžete například ve vestibulech metra. Demencí
svého sloganu se Newtonům podařilo předčit jinou soukromou školu hlásající “Neruda
není váš soused.”
Pomineme
nyní, že vysoká škola, která si v minulosti na svůj billboard stejně bezdůvodně
dala i Václava Klause, nyní zneužívá dobrého jména zakladatele firmy Apple
Stevea Jobse. Tentokrát je jejich sdělení natolik off-topic, že si můžeme
domyslet několik různých možností, co tím asi chtěli říct.
- Newton College má velice pokročilý výzkumný
program, podařilo se jim sestavit počítačovou simulaci Stevea Jobse, jehož
pomocí zkoumají motivy jeho podnikatelské kariéry. Již brzy se svět z výsledků
tohoto výzkumu dočká odpovědi na otázku, která trápí snad každého z nás: “Byl
Steve Jobs šťastný?”
- Newton College do svých učeben a
studoven nakoupilo mnoho počítačů značky Apple. Pokud náhodou nebyl Steve Jobs
za svého života šťastný, budou mít aspoň radost jeho dědicové, protože cena
akcií Applu díky této obrovské zakázce stoupá. Zároveň tato zakázka ospravedlňuje
jinak jistě neoprávněné použití Jobsova jména v této reklamě.
- Newton College z vás udělá takového
podnikatelského génia, jakým byl Steve Jobs, a díky tomu pak budete šťastní.
Třetí,
zřejmě nejpravděpodobnější varianta počítá s tím, že hyperinteligentní lidé
úspěšní ve svém oboru jsou automaticky také velice šťastní. Nemusí to tak být
pokaždé. Jak řekl Ernest Hemingway, “štěstí je u inteligentních lidí tím nejzřídkavějším
jevem, který znám.” Ještě více přehnaná je však představa, že nějaká škola dokáže
každý rok vychovat stovky nových Jobsů. Vždy to budou z 99 % spíše jen lidé,
kteří si o sobě myslí, že jsou Steve Jobs, což je obrovský rozdíl.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen