Montag, 26. April 2010

S cizím ptákem v cizím pokoji


Respektive, s cizím Vogelem v cizím divadelním sále. Cristian Vogel, jedna ze stálic evropské technoscény a autor bezvadného dvoj-remixu pro Thoma Yorka, odehrál v Praze pro mě rozhodně nejzajímavější set páteční (a sobotní) části Sperm Festivalu a v neděli ještě zůstal, aby předvedl pár bonusových dobrých skutků.

Od půl šesté odpoledne, kdy většinu lidí ve smíchovské Meet Factory tvořili technici a hudebníci podstupující nekonečné martyrium zvukové zkoušky, Cristian přednášel hrstce neplatících o svém "hudebním nástroji," objektově orientovaném softwaru Kyma X. Večer, když už v hlavním sále běžel (toho času jediný plánovaný) program, se Cristian posadil do vedlejší místnosti, nechal si připojit techniku na reproduktory a odpálil nikým nečekaný bonusový set. Začal ambientem, postupně se posouval do glitch techna a po hodině, když už atmosféra v místnosti, v níž jsem celkem dlouhou dobu byl jenom já a Cristian (!!!!!!), začala být trochu divná, přimíchal i několik zpívaných věcí, jednou to možná byli i The Beatles :-)

Byl to hodně neobvyklý zážitek, sledovat, jak tahle důležitá postava experimentálního techna a hlavní hvězda pátečního programu sedí na naskládaných paletách, na klíně má notebook, na kufru další notebook, vedle sebe mixpult, jen tak si hraje a lidi vždycky jen nakouknou do temné místnosti, co se to tam děje, mozek jim to nepobere a zase utečou pryč. Cristian mi říkal, že rád hraje takhle potmě bez projekcí, ale celkem pochopitelně byl rozladěný z toho, že k němu do vedlejšího sálu nepřišlo víc lidí.

Jinak jedna z mála kapel, která hudebně na Spermu ještě překonala Cristiana Vogela, byli američtí Why?, málokdy se slyší taková úhledná kombinace rocku a hiphopu, a největším překvapením pro mě byl český projekt Forma.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen