Samstag, 7. Juni 2014

Doporučuji pivní cestopis z Chabeřic, Chotusic, Chrástné u Úžice a dalších vzrušujících destinací v okrese Kutná Hora


S mírným zpožděním jsem na serveru Pividky.cz objevil velmi zábavný text o terénním průzkumu k diplomové práci Kryštofa Materny, jednoho z kmenových autorů tohoto pivního média. Autor postupně navštívil všech téměř 300 hospod v okrese Kutná Hora a ve svém vyprávění se zabývá jak zvláštnostmi jednotlivých podniků, tak i obecně charakteristikou českých vesnických štamgastů. Jak zde s nadsázkou píše, „se vznětlivostí místních je třeba počítat a fakt, že jste z Prahy a studujete vysokou školu, je dobré sdělovat velmi ohleduplně, na zaostalém českém venkově (tedy kdekoliv mimo Prahu) jsou na to bůhvíproč alergičtí.“ Čtyřmi díly legračních historek se můžete postupně probrat na těchto odkazech – [1], [2], [3], [4]

Hravé texty na Pividky.cz, v nichž autor nadaný pozorovacím talentem a ostrým satirickým brkem sestupuje mezi nejprostší hospodský lid, mi připomněly seriál recenzí nádražních restaurací, který vycházel na Vagus.cz – i ten doporučuji vaší pozornosti.

Obrázek nad tímto příspěvkem je můj vlastní a dokazuje, že i já občas vyjedu mimo Prahu na pivní výlet. Takto neslavně dopadl bývalý minipivovar Forman Velichov, dnes tam točí jen Rychtáře.

2 Kommentare:

  1. Já bych si chtěl přečíst tu diplomku...
    F.

    AntwortenLöschen
  2. To jsem zapomněl napsat, že ta diplomka je tam jako bonus volně ke stažení na konci celého toho seriálu. Takže na odkazu [4].

    AntwortenLöschen