Donnerstag, 27. Januar 2011

Pivní filolog – Herold Březnice


Poprvé mě pšeničný Herold zaujal vloni na jaře, když se u nás objevil úplně náhodou, prý někomu zbyl sud z nějaké akce. Protože rád zkouším nové věci, tak jsem si jej dal k obědu a byl to takový zážitek, že jsem příště šel do stejného podniku jen na Herolda (a už tam zase měli jen svou klasiku). Tehdy mě napadlo, že se lidem v Březnici povedl jejich vlastní Hoegaarden, ale nedávno mi v jedné pizzerii došlo, že tím přirovnáním bych Heroldu dost křivdil. Pšeničný Herold je o trochu sladší než ostatní pšeničné pivo, proto mi asi víc vyhovuje, ale zároveň je i plnější, má něco do sebe, což se o Hoegaardenu říct nedá. V minulých měsících jsem s tímhle pivem začínal ve Zlých časech, v Pivovarském klubu, u Prince Miroslava a včera i v Merendě a nikdy nezklamal má vysoká očekávání.

Filolog by jistě dodal, že slovo herold pochází z anglosaského “Herr Old”, čili “pan starý.” Titulem “pan starý” se kdysi v pivovarech označoval sládek a je více než vhodné dát najevo, že tou hlavní osobou, která řídí kvalitu produkce v Březnici, je stále sládek, a ne finanční ředitel.

4 Kommentare:

  1. OT -- : Chtěboř vyrábí ChotěboR.
    BUSTED, my dear Filolog :-P -- konec OT

    AntwortenLöschen
  2. Na stránkách www.pivovarchotebor.cz se píše „Pivo Chotěboř je pivo vyráběné tradiční českou recepturou“ a „Na rozdíl od piva, které produkují velké nadnárodní společnosti, má pivo Chotěboř charakteristickou barvu.“ V jejich logu, které je na láhvi, sice háček nad R není, jenže ten není ani nad E. Oba jsou naznačené tou horní linkou.

    AntwortenLöschen
  3. Tady máš o původu názvu:
    http://www.vhospode.cz/seznam-pivovaru/45-chotebor/
    S logem nemůžu souhlasit - na etiketě háček nad e je na r nikoliv ;-)
    (viz přerušená horní linka)

    AntwortenLöschen
  4. Původ názvu je jedna věc, ale jak tomu říkají teď, by asi dokázal rozhodnout jen někdo z toho pivovaru. I na té stránce, kterou sem linkuješ, se dole v tabulce Nabídka piva píše Chotěboř Originál, Chotěboř Patron, Chotěboř Prémium...

    AntwortenLöschen