Samstag, 14. August 2010

Tak už mě začaly vystavovat galerie...


Tolikrát už jsem za svůj život navštívil různé galerie, konečně se mi to začíná vracet :-) Dnes jsem v Moravské galerii v Brně mezi exponáty narazil na svoje recenze...

V rámci bienále grafického designu probíhá i velmi záslužná a poutavá výstava Big Mag zaměřená na nezávislé časopisy na domácí scéně. Do časopisů jsem blázen už minimálně patnáct let, tak jsem nasedl na vlak, vypravil se tam a koukám, že k prohlédnutí je tam i Bassline a že se v něm dají nalistovat moje šest let staré recenze.

I zbývající nabídka letošního bienále je podle mě velmi povedená, vyhradil jsem si na ni sedm hodin hrubého času a líbilo se mi tam skoro všechno. I kdyby na světě existoval člověk, v němž by moje recenze vystavené v nejznámější brněnské galerii nevyvolaly impuls všechno pustit z rukou, okamžitě vyběhnout na ulici a chytat taxíka do Brna (bacha, v pondělí a úterý mají zavřeno), tady je i pro takového podivína pět dalších dobrých důvodů, proč bienále navštívit:

1) Také zbytek výstavy Big Mag je velmi zajímavý. Plno časopisů bylo i pro mě nových a navíc jsem se z nich dozvěděl mnoho zajímavých dobových informací (např. to, že Flaming Lips před sedmi lety hráli v Praze). Ještě víc časopisů tento projekt eviduje na své internetové stránce

2) Výstava surrealismu v grafickém designu je prostě nářez, aspoň pro mě jako sběratele filmových plakátů a majitele blogu o obalech desek. Jen jsem bohužel mezi vystavenými plakáty nenašel žádný, který bych měl doma. Celé bienále je vlastně zaměřené nejvíc na plakáty, ale mezi exponáty nechyběla ani deska Pixies nebo videoklip Nine Inch Nails.

3) Soutěžní kolekce soudobých plakátů je obrovská a každý si tam najde to své. Každý plakát obsahuje nějaký pěkný neotřelý nápad a nakonec můžete zahlasovat pro ten, který se vám líbil nejvíc.

4) Výstava amatérských filmových plakátů malovaných v Africe na pytle od mouky je velice zábavná a nechybí ani možnost přetrpět si svůj první africký film. Tentokrát se promítalo něco, co vypadalo jako soap opera protkaná kmenovými zpěvy.

5) Přehlídka díla Jana Solpery byla velkým překvapením. Toho pána jsem neznal, přitom tady, zdá se, udělal pořádný kus kvalitní typografické práce.

1 Kommentar:

  1. Cau Henry, tak jeste jednou gratuluji - nicmene jak vidis tak tvoje clanky patri uz i do muzei ;-)

    AntwortenLöschen