Donnerstag, 30. September 2010

Citát týdne - Epocha


"V České republice je mnohem více jabloní než obyvatel!" - časopis Epocha, 10/2010.

Otázkou je, kdo s tím teď co bude dělat ;-)

Dienstag, 28. September 2010

Osvobozený Roman Polanski, Skočdopolis a Nejezchlebos


Na serveru Novinky.cz mě zaujala zpráva o tom, že „osvobozený Roman Polanski“ zfilmuje drama od Yasminy Rezy. Nejdřív jsem tu chtěl udělat další vtip na téma Osvobozené divadlo, ale pak jsem si uvědomil, jaká skvělá sezóna se na nás teď chystá v kinech. Občas fakt není na co chodit, ale v průběhu příštích dvou měsíců do kin přijde celých pět filmů, na které se opravdu těším:

1. Scott Pilgrim proti zbytku světa
2. Harry Potter a relikvie smrti
3. The Social Network
4. Přežít svůj život (teorie a praxe)
5. Machete

Oproti tomu Román pro muže vidět nechci, což nejspíš dokazuje, že nejsem muž.

Montag, 27. September 2010

Vzpomínka na Future Sound of London


Nejsem zase tak starý, abych zažil Future Sound of London v době jejich slávy. Přesto jsem si včera při poslechu jiného elektronického CD, které odkazovalo na hudbu indiánských kultur, vzpomněl na jejich úžasný hit Papua New Guinea, dodnes jednu z nejkrásnějších skladeb na elektronické scéně. Vy si ji nyní můžete pustit zde na Youtube - na videoklipu i na skladbě samotné je poznat, že je od nás dělí už bezmála dvacet let, ale možná právě proto je Papua New Guinea i dnes tak kouzelná.

Sonntag, 26. September 2010

Další měsíc se chýlí ke konci, další nahrávka Trenta Reznora je ke stažení na webu...


Všichni, kteří vítáme každý nový tón z dílny ikonického Trenta, máme poslední dobou velmi často důvod k radosti. Dnes vám nabízím odkaz ke stažení pěti skladeb z filmového soundtracku The Social Network, který Trent složil spolu s dalším miláčkem Atticusem Rossem. Jako obvykle stačí zadat do formuláře svou e-mailovou adresu a počkat si na doručení zprávy. Zní to výborně, milovníci novější Reznorovy produkce si na tom smlsnou (a ten film chci taky určitě vidět).

Freitag, 24. September 2010

Pavement se zatřpytili u Stephena Colberta


Protože vím, že někteří moji milí čtenáři rádi sledují show Stephena Colberta, musím zde upozornit na to, že tento týden u něj vystoupila i velevážená superskupina Pavement. Po prokliknutí odkazu ti šťastnější z vás uvidí Pavement, jak zpívají „nejlepší píseň 90. let” Gold Soundz.

Pavement mám moc rád, a i když se pořád nemůžu srovnat s tím, že Pitchfork vyhlásil tenhle kousek jako nejlepší song minulé dekády, pořád je to prostě výborná písnička. Při troše hledání se na netu dá najít i celkem vtipný rozhovor, který se zpěvákem Pavement vedl Colbert před vystoupením.

UPDATE 25/9: Pavement se také stavili u Jimmyho Fallona, aby spolu s kytaristou, který vyhrál soutěž pro fanoušky, zahráli naprosto šílenou verzi pecky Stereo. Doporučuju, je to velká legrace, ten song už z toho nejde skoro poznat :)

Donnerstag, 23. September 2010

Dnes se začíná vysílat čtvrtá série Teorie velkého třesku


Sice oficiálně zatím poběží jen v Americe, ale stejně mám pocit, že první reakce od českých fanoušků se na netu objeví během několika hodin. Jsem zvědav, jak se to bude vyvíjet, protože už u třetí série mám pocit, že se tým scénáristů až moc snaží tlačit postavy do divácky vděčných situací a opakovat donekonečna jednu hlášku, která se stane pro tenhle seriál tak typická jako “Protřepat, nemíchat” pro Jamese Bonda.

Stejně je ale i třetí série Teorie velkého třesku výborná a plná výborných vtipů. Například, když Sheldon začne dělat číšníka u Penny v restauraci, protože potřebuje duševně nenáročnou práci, a sděluje to Penny tímto způsobem:

I asked myself what is the most mind-numbing, pedestrian job conceivable and three answers came to mind: a toll-booth attendant, an Apple store genius, and what Penny does. Now because I don't like touch other peoples' coins and I refuse to contribute to the devaluation of the word genius, here I am.

Dienstag, 21. September 2010

Monumentální pocta Bernhardovi a jeho dílu


Jsem naprosto nadšený včerejší inscenací Vápenky od Thomase Bernharda, která proběhla na Vítkovském památníku. Ono mě už dlouho těší, že Bernhard je u nás skoro nejuváděnějším autorem, ale že si spolek Depresivní děti touží po penězích vezme na paškál pět jeho her v jedné sezóně a udělá z nich site-specific adaptace na Vítkově, to jsem se i já musel štípnout, jestli se mi to nezdá.

Včera se ukázalo, že na Bernharda nemá monopol Divadlo Komedie, ale že ho umějí dobře hrát i jinde. V podání Depresivních dětí byl tenhle autor hravější, zábavnější a (světe, div se) méně depresivní, na druhou stranu se z toho neztratila ani vážnost předlohy ani společenský podtext. Ten byl nakonec vlastně povýšen na nejdůležitější aspekt představení.

Ty inscenace se zahrají párkrát a pak hned zmizí, tak si musím dát pozor, abych ještě nějaké vychytal.

Montag, 20. September 2010

Pivní filolog - Prague Beer Museum


Člověk nemusí být filolog, aby odhalil, že název tohohle podniku je v angličtině. Instinktivně nastoupí opatrnost a známky odporu. Turistické podniky v centru Prahy radši necháme tlupám ryšavých Irů v (kolem půlnoci ne už tak docela) bílých košilích, kteří mají rádi svůj pub crawl, pints a getting hammered. Nic pro nás.

A jak je to doopravdy? Zkusil jsem tam zajít, a i když se ta nálevna očividně ještě zajíždí, působí docela dobře. Není tam tolik rázovitých chlapíků jako ve Zlých časech, ale nejsou tam ani hlučné hordy cizinců. A to jsem tam byl v sobotu v devět večer, čili v mnohem rušnější dobu, než kdy bych obvykle šel na pivo. Když si člověk chce dát sraz v centru, tohle může být dobrý tip. Ani ceny nejsou přestřelené, odpovídají tomu, kolik stojí pivo z minipivovarů jinde v Praze.

Prague Beer Museum si vzhledem ke Zlým časům pocitově stojí asi jako McDonald's k české restauraci, přesto si přiznejme, že do Maca občas zajde každý z nás.

Sonntag, 19. September 2010

„Před strážnicí stáli plačící, na ulici sami tři strážníci...”


Podívejte se pořádně na plakát další bombastické hyper-pařby, která se valí na Prahu. Nepřijde vám, že se tam jedno jméno trochu nehodí? Je to úžasná představa - Sander van Doorn dojede svůj poslední éterický hymnus, zatleská sám sobě, a než stačí zjitřené emoce teenagerů vychladnout, než stačí zkontrolovat, zda jim nespadla pěna z Frisca nebo se jim při odvážných tanečních figurách nerozvázalo boa, naběhnou na forbínu O2 Areny Voskovec s Werichem (čili VéWéčka) s líčky pokrytými bílým a černým líčidlem a začnou tu o tom, že „nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní, neb nikdy nikdo neví co se může stát.” A ve foyer se bude točit pivo Ježek :-)